4 Eylül 2010 Cumartesi

Pazar Kahvaltısına Yeni Bir Tat..

Yulaf Ezmeli Peynirli Omlet


Bu omleti keşfettiğimden beri, evde yumurta tüketimi arttı desem yalan olmaz.
Yumurta severlere, tavsiye ederim. Mutlaka deneyin..

Malzemeler
(1 kişilik)
1 yumurta
1/2 çay bardağı süt
2 kibrit kutusu büyüklüğünde beyaz peynir
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1 tepeleme yemek kaşığı yulaf ezmesi
1/2 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı pul biber
1/2 çay kaşığı çörekotu

Yapılışı
Yumurta, süt ve zeytinyağını iyice çırpın. İçine rendelenmiş ya da ezilmiş
beyaz peyniri, yulaf ezmesini, tuz, pul biber ve çörekotunu katın.
Yanmaz tavaya karışımı boşaltın, kısık ateşte pişirin. Kızarık olmasını tercih ediyorsanız, alt üst yapıp iki tarafın da rengini koyulaştırın.
(Bizim evde resimde görüldüğü gibi seviliyor.)
Servis tabağına çıkartın, bir nane ya da maydanoz yaprağı ile süsleyip sunun.

Bu omleti hep yulaf ezmesi ile yapıyordum. Bir seyahatimiz sırasında Berceste'de çavdar ezmesi gördüm, aldım ve hemen denedim. Onunla da çok lezzetli oluyor. Hatta fotoğraf, çavdar ezmeli olarak yaptığım gün çekilmiş.

Bu tarif arkadaşım Necla'nın isteği ile verildi. En azından onun deneyeceğini biliyorum.
Hepinize afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder