5 Ağustos 2011 Cuma

Sakızlı Muhallebi


Bizim ailede sakız tutkunları toplanmış. Dondurmanın, muhallebinin, helvanın sakızlısı.. Hepimiz çok seviyoruz bu tatları.

Dün annemin "yalancı keşkül" adıyla yaptığı sütlü tatlıyı, sakızla şenlendirsem ne olur diye düşünüp, akşamki aile yemeğinde denemeye karar verdim.
Sakız tutkunları bayıldılar, ben de bu az şekerli, hafif tatlıyı sizinle paylaşıyorum.

Malzemeler

1 kg süt
2 kahve fincanı* un
1,5 kahve fincanı* toz şeker
1 yumurta sarısı
1 paket şekerli vanilya
1 tatlı kaşığı tepeleme dövülmüş sakız
1 çay kaşığı tereyağı
* Türk kahvesi fincanı

Yapılışı

Tüm malzemeyi tencereye koyup çırpın. Sonra orta hararette ateşte aynı yöne sürekli karıştırarak pişirin. Fokurdamaya başlayınca ateşi söndürün ve parlaması için tereyağını da ilave ederek, sıcakken karıştırıcı ile uzunca süre karıştırarak pürüzsüz bir hale gelmesini sağlayın.
Servis yapacağınız genişçe bir kaba 2-3 cm derinliğinde dökün. Ya da kaselere bölün.
Önce oda sıcaklığında soğutun ve koku almaması için üzerini bir bezle örterek buzdolabına koyun. Bir gece bekletin.
Ertesi gün sade olarak ya da yanında dondurma ile afiyetle yiyin.


Bu arada sakızı nereden buluyorsun diye sorarsanız, maalesef Türkiye'den değil. Yazları gittiğimiz Yunan adalarının tümünde, Çeşme'nin hemen karşısındaki Sakız adasında yetiştirilmiş, üretilmiş, toz, macun, likör, yüz ve vücut kremi hatta diş macunu haline getirilmiş çeşitli ürünler satılıyor. Her gittiğimde özellikle bu toz haline getirilmiş sakızdan alyorum. Türkiye'de ise nerede satıldığını bilemiyorum.
Umarım bir gün Türkiye'de de eskiden olduğu gibi, Çeşme, Alaçatı, Çftlikköy'de binlerce sakız ağacı yetişir ve sakızın sadece ürünleşmiş halini değil, mis kokulu ağacını, meyvesini de görürüz.

1 yorum:

  1. Cesme'de sakiz bulunuyor, muhallebiye koymak icin de, recel olarak da. haklisin sakiz agaclari oldugu halde, satilanlar yunan malidir gerci..ben de her gittigimde Cesme'den alirim.

    YanıtlaSil